Another week in Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Iris Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu Another week in Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Iris Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu

Another week in Brisbane

Blijf op de hoogte en volg Iris

27 September 2013 | Australië, Brisbane

Hallo Allemaal,

Allereerst, bedankt voor alle reacties, vind het echt heel leuk dat jullie me volgen en reageren!
Maar goed, daar zijn we dan weer, even een update vanuit kangoeroeland. Nog geen kangoeroe gespot overigens. Anyway, op dit moment zit ik heerlijk in mijn huiskloffie, een kant en klaar noedelsoepje met een goed glas melk weg te werken. Een tevergeefse poging om te recupereren van de wilde nacht en mijn lever weer wat rust te gunnen.
Alweer een week voorbij, het gaat allemaal ontzettend snel, ik begin steeds meer mijn draai te vinden. De school bevalt heel goed ondanks deze wordt geruleerd door rijsteters. Onze klas wordt ook steeds hechter. afgelopen weekend hebben we weer een traditionele aussie BBQ gehad en was het tijd om de heupen los te gooien tijdens de Brazilian party. Een drukte van jewelste, maar gelukkig had ik al vrij snel een VIP plaats bemachtigt, waar ik zonder duwen en stoten mijn dance skills verder kon ontwikkelen.

Last van heimwee heb ik gelukkig nog niet gehad, ik mis enkel de heerlijke maaltjes van mama Nicole. Gewoon iemand die me uitlegt dat als je rouwe aardappel met olie in een pan bakt, het resultaat niet de oorspronkelijke knapperige 'gebakken aardappel' is. Ook aan deze skills wordt gewerkt. Desalniettemin heb ik tot mijn grote vreugd, na lang zoeken in de schappen van de supermarkt, wel een pot appelmoes binnengesleept.
Mijn nieuwe huisgenoten zijn overigens heel leuk en gezellig. Ook ware poetshelden, dat is wel prettig.

Ik ben ook druk bezig met het zoeken naar een baan, heb inmiddels mijn eerste sollicitatie achter de rug. Een fancy cocktailbar/restaurant/night club (Friday's is de naam). Ik zweette peentjes van de zenuwen, maar ze waren erg positief, dus hopelijk kan ik snel aan de slag. Als je hier in een restaurant of bar wilt werken waar alcohol geschonken wordt moet je een RSA certificaat halen (Responsible Service of Alcohol). Een online test die ongeveer 3 uur duurt. Gewoon een groot drama, maar het is binnen, daar gaat het om.

Het is ongelofelijk hoeveel nieuwe mensen ik al heb leren kennen, van zoveel verschillende culturen, echt super gaaf! De komende weken ga ik me bezighouden met wat vermakelijke tripjes naar o.a Surfers Paradise, Sunshine coast en Byron Bay. Daarover meer in het volgende reisverslag.

Tot de volgende!
x Iris

  • 27 September 2013 - 08:05

    Onje:

    Iris! Super leuk om elke keer je reisverslag te lezen. Alex wil ze ook altijd lezen.
    Gelukkig zie ik je ouders nog als ze naar de bakker komen. Dan hoor ik hoe het met je gaat.
    Weer heel veel plezier!
    X Onje

  • 27 September 2013 - 10:26

    Kees En Nicole Spreeuwenberg:

    Als ik dit zo lees, begrijp ik niet dat die Engelsen hier destijds misdadigers naar toegestuurd hebben.
    "Waar heb jij je straf uitgezeten.......? Oh, aan de Sunshine Coast en later overgeplaatst naar Golfers Paradise."
    Blijf ons op de hoogte houden tussen het feestgewoel en drankgelach door.
    xxx je vader

  • 27 September 2013 - 11:00

    Belinda:

    Wat ben ik jaloers zeg! Super leuk allemaal en echt nog super veel plezier!!
    xx Belinda

  • 27 September 2013 - 12:13

    Lotte:

    Yoooo Spreeuw!
    Wat een fabulous tijd heb jij daar als ik deze uitermate interessante stories lees! Ik heb overigens ook erg hard gelachen om de reactie van je vader je vorige update.
    Hopelijk kan je snel aan de slag in de uber hippe bar, haha wil nog even zoeken op internet in wat voor kroeg jij terecht komt....
    Ik kan je eventueel een kookboek sturen dat speciaal ontwikkeld is voor kleuters, dat hebben ze gewoon op mijn stage-basisschool. U vraagt wij doen!

    Succes nog met rauwe aardappels knauwen en vertoeven op Surfers Paradise!!
    x Lotte

  • 27 September 2013 - 12:30

    Ronald En Teresa Kardoes:

    Lieve Iris...ik had aan een reaktie geschreven...maar ik weet het niet of het door gestuurd is...Zo dan...nog eens..We genieten enorm van jouw ervaringen en verhalen over Australie..Echt...je moet een boek schrijven...Je hebt gewoon "the touch and ability" om te schriven...Wij hopen zo...dat je binnenkort een baantje vinden kan...Het is aan jou toevertrouwt...Heerlijk om zulke leuke jonge mensen te ontmoeten...vooral die van South America...Blijf genieten...en veel liefs, Teresa en Ronald.

  • 27 September 2013 - 13:03

    Shivra:

    O het klinkt allemaal zo gaaf ! Ben nu al benieuwd naar je volgende verhalen!
    X

  • 27 September 2013 - 17:02

    Jeanine:

    De engelse taal leren en het studeren gaat je goed af lees ik al. Lijkt me een pittige studie, hopelijk hou je tijd over voor wat ontspanning ;-)
    Veel plezier en houd ons op de hoogte!
    Xx Jeanine en Niels

  • 27 September 2013 - 22:37

    Irene:

    Hahaha! Iris wat moet ik toch om jou lachen! Heerlijk om te lezen dat het goed met je gaat! Blijf schrijven, dat maakt mijn saaie, suffe leven in Nederland nog een beetje draaglijk! X

  • 28 September 2013 - 00:15

    Dn Strekker:

    Recupereren...wauw ik laat een traantje zo mooi

  • 28 September 2013 - 00:16

    Dn Strekker:

    Recupereren...wauw ik laat een traantje zo mooi

  • 28 September 2013 - 18:24

    Tess:

    hahahah iris wat is het toch geweldig om weer van jou manier van typen te genieten. Ik kan niet wachten tot de volgende verhalen en heel veel succes met het zoeken van een baan!

  • 30 September 2013 - 10:34

    Puck :

    Lieve Iris,
    Hahaha ik had dit bericht nog helemaal niet goed gelezen. Wederom een super leuk bericht! Het valt me alleen op dat je ons niet mist. Dat lijkt me toch stug, haha! Wij missen jou wel hoor! Maar goed, verschil moet er wezen.
    Ik ben benieuwd naar je verhalen over surfers paradise! Zag uiteraard al een foto op je fb voorbij komen.

    Tot skypes en veel groetekes! x

  • 30 September 2013 - 20:11

    Cees En Toos:

    Ha Iris,

    Ik ben het helemaal met onze Tess eens. Wat een vertelstijl. Ik zie je al helemaal zitten in een super gepoetste kamer met een gevoel van "dat hebben jullie prima gedaan, hier geniet ik van". En na voldane arbeid (kijken naar het werk van anderen) helemaal up to date, gestyled en gretig je storten in het outback leven van een BBQ.
    En dan toch weer met twee voetjes op aarde (weliswaar aan de andere kant) op zoek naar een baantje!
    Wat een leven!
    Geniet maar Iris, dan kunnen wij een beetje meegenieten.
    Groetjes en houdoe!
    Cees en Toos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 27 Aug. 2013
Verslag gelezen: 476
Totaal aantal bezoekers 7436

Voorgaande reizen:

06 September 2013 - 09 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: