Surfers Paradise, Byron Bay en Brisbane - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Iris Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu Surfers Paradise, Byron Bay en Brisbane - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Iris Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu

Surfers Paradise, Byron Bay en Brisbane

Blijf op de hoogte en volg Iris

14 Oktober 2013 | Australië, Byron Bay

Ola freunden!

Haha wederom bedankt voor de super leuke reacties, echt heel leuk om te lezen!

Hoog tijd om de boel weer up te daten. Ik heb weer een paar sappige verhaaltjes die ik graag wil delen. Bovendien heb ook eindelijk uitgevonden hoe ik foto's kan uploaden. Ik wil de geschoten plaatjes jullie natuurlijk niet onthouden.

Twee weken geleden had onze klas het briljante idee om Gold Coast een bezoekje te brengen. De reis ernaar toe was uitputtend, eerst anderhalf uur met de trein, toen nog een half uur met de bus en tot slot nog de benenwagen. Desalniettemin blijkt dat het gezegde 'voor wat, hoort wat' toch helemaal te kloppen. Surfers Paradise, lag aan onze voeten. Daar hebben we de middag op het strand doorgebracht en onze ogen de kost gedaan. 's Avonds hebben we de dag met een goed glas pils en een Wiener Schnitzel afgesloten.

Het weekend erop werd ik uitgenodigd door mijn Braziliaanse kameraden om hen te joinen naar Byron Bay, waarop ik natuurlijk volmondig 'ja' zei, want geen pleziertje gaat mij uit de weg. Met z'n viertjes hadden we een auto gehuurd en zonder enige voorbereiding gingen we op pad. Byron Bay is een klein pittoresk plaatsje, waar ongeveer 50% backpacker is en 50% surfer. In Nederland hebben we de fiets. Hier is dat de surfplank. De sfeer is mega relaxt en 'no worries' is ongetwijfeld de slogan van deze plek. vergeleken met Surfers Paradise, is dit echt the place to be.
Eenmaal aangekomen, moesten we eerst een slaapplek vinden. Natuurlijk waren alle hostels volgeboekt. En uiteindelijk was met z'n vieren in de auto slapen op een camping vol maffe Aussies de enige overige optie. Wij allen begrepen dat we deze zware nacht alleen konden overleven door ons over te geven aan de kracht van alcoholische versnaperingen. Brabantse nachten zijn lang.. maar deze was oneindig. De volgende ochtend werd ik gewekt door de eerste zonnestralen, ik lag echter niet in de auto, zoals het plan was, maar in een opblaasbaar zwembadje. Geen commentaar verder.

Dag 2 in Byron Bay was wat meer op 'cultuur' gericht. We besloten om Nimbin te bezoeken. De plek in Australië waar in iedere steeg en op iedere hoek van de straat Marihuana verkocht wordt. Te gekke beleving natuurlijk voor m'n Braziliaanse makkers, maar doe mij dan maar gewoon Amsterdam. Hier werd ik niet echt warm of koud van. Ik was dan ook niet verbaasd dat de random coffeeshop daar gerund werd door Aussies met Nederlandse roods. De weg ernaar toe was wel erg gaaf, dwars door ruige prachtige landschappen. De nacht hebben we dit keer gelukkig in een hostel doorgebracht, waar ik heel veel nieuwe mensen heb leren kennen.

De laatste dag hebben we de beroemde vuurtoren van Byron Bay bezocht, van daaruit heb je de mooiste uitzichten over open zee en fascinerende stranden. (Zie foto's) We hebben toen ook dolfijnen en walvissen gepot, echt zeer indrukwekkend! Na deze kick hebben we het strand bezocht en hebben we de zon haar werk laten doen. 4 verbrande mensen konden nu met een voldaan gevoel terug naar Brisbane. Dit was echt een top weekend!

Afgelopen week ben ik weer druk bezig geweest met het zoeken naar een baan. Helaas is het niet de fancy cocktailbar geworden. Ze hadden geen mensen nodig voor in de weekenden. Maar al snel werden er nieuwe deuren geopend, 'The Met' een van de populairste discotheken/clubs in Brisbane was op zoek naar barmedewerkers. En jawel, deze baan heb ik bemachtigt. afgelopen weekend was mijn eerste werkdag, ik werd echt als een stuk vlees voor de leeuwen gegooid. vluchtig werd alles uitgelegd, over dranken en de kassa. Alles ging gelukkig goed en een bovengemiddelde aan tip was het resultaat! dat geeft je natuurlijk wel een boost.

Tot slot nog wat over de school, waar het natuurlijk om gaat. Ik ben van cursus gewisseld en volg nu de Business English Course, gericht op economische termen en geloof het of niet Business. genoeg over school.

Nu ik een baan heb is het plan om langer in Brisbane te blijven. half december is het idee om naar Sydney te gaan, maar het blijft Australie.. Plannen is een onmogelijk iets hier.

Tot de volgende!
x Iris















  • 14 Oktober 2013 - 14:12

    Michelle:

    Iris!
    Wat supervet om te lezen allemaal! Ik moet toegeven dat enkele jaloezie aanwezig is, MAAR dan denk ik gelukkig maar zo; in Bergeijk hebben we de prachtige, wereldberoemde Rietveld-klok die ik zovaak kan bezichtigen als ik maar wil. Ik mag niet klagen.
    Mooi dat je het onderwerp 'School' zo kort maar krachtig belicht trouwens haha! Ga je ook nieuwjaar vieren in Sydney? Dat is echt een dikke aanrader schijnt!
    Nou chick geniet er nog van en succes met je nieuwe job!
    xxxx

  • 14 Oktober 2013 - 14:50

    Fleur:

    Hi zussie

    Zo te lezen liggen je prioriteiten precies eh.....goed :D
    Leuk dat je nu ook weet hoe je de foto's moet uploaden, een teken dat je nog niet elke hersencel hebt weg gedronken ;) Geniet lekker en blijf vooral regelmatig bloggen!

    Dikke kus van je zus

  • 14 Oktober 2013 - 14:50

    Fleur:

    Hi zussie

    Zo te lezen liggen je prioriteiten precies eh.....goed :D
    Leuk dat je nu ook weet hoe je de foto's moet uploaden, een teken dat je nog niet elke hersencel hebt weg gedronken ;) Geniet lekker en blijf vooral regelmatig bloggen!

    Dikke kus van je zus

  • 14 Oktober 2013 - 14:53

    Fleur:

    En om mijn woorden kracht bij te zetten, heb ik mijn vorig bericht even 2x gepost :D

  • 14 Oktober 2013 - 19:17

    Strekker:

    Fijn zeg!!!! Serieus!!

  • 15 Oktober 2013 - 11:14

    Gina:

    Hoi Iris,
    We lezen al je verhalen en ik vind ze super! Volgens mij heb je het echt heel goed naar je zin daar, en wat leuk dat je werk heb gevonden. Geniet van alles, en we blijven je volgen hoor!!! liefs uit Bladel xx


  • 16 Oktober 2013 - 18:59

    Kees Spreeuwenberg:

    Lieve Iris,

    Alles gaat volgens mij naar wens met jou. Vooral "MET" jou, want je bent nu toegetreden tot het illustere gezelschap van de Heilige Orde van Nachtclubs, ook wel HON genoemd bij de bevolking.
    Het bezit van een dergelijke oorkonde is een enorme plus op je conduitestaat en opent vele deuren.
    Al met al krijg ik de indruk, dat ik me niet echt zorgen hoef te maken, want het bestaan als zelfstandige "studente" gaat je bijzonder goed af. Dit schijnt ook voor je culinaire kwaliteiten te gelden, iets waar ik me nu al op verheug. Om toch enigszins een indruk te krijgen over het niveau van de lessen, stel ik voor dat je het volgende verslag in het Engels doet. Gebruik van Australisch "slang" is uiteraard toegestaan.
    Sydney met Oud en Nieuw is een begrip. Spetterend vuurwerk!! Probeer alsnog een slaapplek te vinden, anders moet je weer in zo'n opblaasboot slapen. We horen het wel van jou tegen die tijd.
    Blijf volop genieten en doe de dingen, die je van plan was te doen. Dikke kus van (ons) Pa en Ma.

  • 17 Oktober 2013 - 10:21

    Miep Gerritsen:

    Ja, verslag geven in het nederlands gaat je byzonder goed af, maar, zoals je vader al zei .... we willen nu wel eens resultaat gaan zien wat betreft je vooruitgang in het Engels. Je bent niet naar Ausie gegaan om een surf diploma te halen. Hoe dan ook, I love reading your experiences. Sounds a fabulous country. Do they expect you to wear a bunny tail as a barmaid?

  • 18 Oktober 2013 - 09:49

    Lotte:

    Heee Bieris, (behoorlijk toepasselijk geloof ik)

    Wat een hilariteit alom, prachtig om dit te lezen.
    Beter dat je nou die cursus naar business hebt kunnen switchen!
    Ik heb overigens je naam alvast doorgegeven bij de afdeling leverklachten bij het MMC dus maak je geen zorgen en drink er nog een daar de onderkant van de aardbol. Let op dat je er niet vanaf valt!

    Super veel plezier en ik wacht met smacht op je nieuwe stories :)

    X Lotte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 27 Aug. 2013
Verslag gelezen: 479
Totaal aantal bezoekers 7434

Voorgaande reizen:

06 September 2013 - 09 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: