Dag school en mooie avonturen - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Iris Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu Dag school en mooie avonturen - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Iris Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu

Dag school en mooie avonturen

Blijf op de hoogte en volg Iris

06 November 2013 | Australië, Brisbane

Beste lezers,

Precies twee maanden geleden dat ik het pittoreske groene Hapert achter me liet, er zal inmiddels geen groen blad meer aan de bomen hangen, als ik die verhalen hoor over stormen met windkracht 10 die over de lage landen raast. Hopelijk is de Familie Rab niet van wonderschoon Texel gewaaid. Hier echter geen storm te bekennen, enkel zonnestralen, af en toe wat sluier bewolking en een comfortabel briesje.

Allereerst kan ik met trots zeggen dat ik mijn Engelse cursus met succes heb afgesloten. 'An exceptionally dedicated student.' is slechts een selectie lovende woorden die met zwarte inkt op het waardevolle certificaat zijn afgedrukt. bekroont met vier A's en een A+.
Allemaal leuk en aardig zo'n toffe student, maar einde school betekent einde campus. Dus ik moest op zoek naar een nieuw appartement, wat nog niet heel eenvoudig was. Ik had een aantal stekken bekeken, maar steeds piste ik naast de pot. 2 dagen voordat ik verstoten zou worden van de campus, had ik nog steeds geen succes. Maar gelukkig de laatste bezoeking was positief, een huis dat gedomineerd wordt door Brazilianen, hadden nog wel een plekje voor mij, wel te verstaan een bank en één vierkante meter vloerbedekking die wel kon fungeren als kledingkast. Prima, schot in de roos. Materialistisch gedrag leer je snel af in dit soort situaties.
Dus daar vertoef ik op het moment, m'n huisgenoten zijn heel aardig en gezellig. Dus ik ga me hier wel vermaken de komende maand. Ze beschikken helaas niet over de schoonmaak factor net als m'n Zwitserse roomies.

In de weekenden spendeer ik mijn tijd nog steeds achter de bar in discotheek The Met (in normale werkkleding, geen bunny tail) het bevalt me super goed, het opent ook weer nieuwe deuren, zoals de deur naar de greenroom voor een ware ontmoeting met Sandro Silva. De eerste Nederlander die ik hier in Aussie tegenkom overigens. Mijn baas besloot om me de hele nacht vrij te geven zodat ik deze kon doorbrengen op de dancefloor, wat ik natuurlijk erg waardeerde. Na zijn epic set, hebben ik, Sandro en sandro's manager verscheidene drankjes genuttigd en veel gekletst en gelachen, voelde goed om mijn Nederlandse mopjes weer te kunnen vertellen. Aan alles komt een eind, dus in de vroege uurtjes heeft Sandro's chauf ons drieën veilig naar het hotel en appartement gebracht. kortom een avond voor in de boeken.

Toen was het weer tijd voor een cultureel tripje. Op naar Stradbroke Island, ofwel in Aussie slang, Straddy Island. Ik, Guilia (Brazille), Sergio en Daniela (beide Portugal) gingen op pad. De weg ernaartoe ging allemaal vloeiend, we hadden een auto gehuurd tot aan Cleveland en toen het laatste stuk met de boot. Gek genoeg konden we de main beach niet vinden, wat achteraf misschien gunstig was, want nu hadden we een prachtig (wellicht iets kleiner) strand voor onszelf. Heerlijk de hele middag in de zon gebakken en mooie plaatjes geschoten. Ik moest helaas al op tijd het eiland verlaten om de Australische feestbeesten weer te voorzien van zo'n 479347294 Vodka Redbull, niet overdreven. Op de boot werd ik wel getrakteerd op een hele mooie zonsondergang, wat je natuurlijk altijd een voldaan gevoel geeft.

Om er even een cliché doorheen te gooien, de tijd vliegt als een malle! Half December ga ik naar Sydney, dat is zeker. New Years Eve beloofd onvergetelijk te worden dit jaar. Verder zijn de plannen om half januari naar Nieuw Zeeland te gaan. Het is immers altijd al een droom geweest om 'The Shire' en andere Lord of the Rings landschappen in het echt te zien..

Grootste plannen, en we gaan het meemaken!

Tot de volgende!
X Iris











  • 06 November 2013 - 17:26

    Huib:

    Hello Iris,

    Wat is het mooi om die verhalen van jou te lezen! Echt top!
    Congratulations met je diploma!
    Altijd al geweten dat je een echte A-student bent!;) Good Job!
    Toen je ging was ik al Jaloers en dat is na die verhalen van jou alleen maar erger geworden!
    Nog heel veel plezier en geniet ervan
    Maar dat komt wel goed zo te zien!

    Have fun xx

  • 06 November 2013 - 17:28

    Fleur:

    Iris, ik ben zo blij dat deze reis alles is wat je hebt gehoopt en misschien wel meer! Loving the pictures :D En als je een 'mate' zoekt om mee te emigreren, let me know! Xxxx

  • 06 November 2013 - 18:31

    Lisha Schilders:

    Super Iris! Geniet ervan!

  • 06 November 2013 - 18:57

    Jeanine En Niels:

    Wat een fantastisch leven heb jij op dit moment! Enjoy en Congrats met je diploma! Xx

  • 06 November 2013 - 19:12

    Anita:

    Hoi Iris,
    Fijn dat het zo goed met je gaat en dat je het zo naar je zin hebt.
    Ook super dat je je cursus zo goed hebt afgesloten.
    Wij zijn gelukkig niet van Texel afgewaaid, maar het was behoorlijk heftig hier.
    We hebben zoiets nooit eerder meegemaakt. Heel veel plezier verder en we leven door je verhalen met je mee. Heel leuk om te lezen. Ook de groeten van JJ.

  • 08 November 2013 - 10:49

    Kees Spreeuwenberg:

    Lieve Iris,

    Level A! Ik ben trots op je. Daarbij komt ook nog, dat jij je tapdiploma gehaald hebt, dus de belangrijkste doelstellingen heb je gehaald. Volgens mij liggen die voor jou overigens elders.
    Ik ben blij, dat je de tijd van je leven hebt. Je heimwee naar je ouders slijt met de tijd wel!
    Het zal wel even wennen zijn nu je overdag vrij bent, maar time flies, dus voor je het weet, zit je in Nieuw Zeeland tussen de Hobbits. Goed bukken als je ergens naar binnen gaat.
    Hier is alles verder goed. Najaarsstormen doorstaan. We spreken elkaar weer op Skype.
    Dikke kus van je vader.xxx

  • 08 November 2013 - 18:04

    Astrid:

    Hello Iris the Australian Babe!

    Wat een leuk verhaal heb je weer op je blog gezet! Ik zie hier een ware communicatiewetenschapper! Ik vind het super leuk om te horen dat je het zo goed naar je zin hebt, houden zo!:D Doe de groeten aan Gandalf, echt top dat je daar ook heen gaat! Binnekort weer skypen? I miss youuuuuu!

    xxxxxxxxxxxxx

  • 09 November 2013 - 15:50

    Jitta:

    Hoi Iris!
    Wat leuk om je verhalen te lezen! Ik lig iedere keer in een deuk over de dingen die je mee maakt! Echt een super ervaring lijkt me! Geniet er van en blijf vooral van die leuke verslagen schrijven. Ik blijf je volgen!:)
    x Jitta

  • 01 December 2013 - 09:09

    Miep Gerritsen:

    Happy birthday for tomorrow! Don't think I need to tell you how to celebrate!! Have a fab day!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 27 Aug. 2013
Verslag gelezen: 531
Totaal aantal bezoekers 7441

Voorgaande reizen:

06 September 2013 - 09 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: