Brisbane, Hong Kong en Noosa - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Iris Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu Brisbane, Hong Kong en Noosa - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Iris Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu

Brisbane, Hong Kong en Noosa

Blijf op de hoogte en volg Iris

03 December 2013 | Hong Kong, Hong Kong

Heee Allemaal,

Het is alweer even geleden, dus tijd voor een flinke update.
Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de felicitaties ik heb een super leuke verjaardag gehad, met dank aan mijn super lieve vrienden hier! 2 december viel natuurlijk op de beste dag van de week, maandag.. waar we dus echt niks mee kunnen. Desalniettemin mocht deze dag toch niet onopgemerkt voorbij gaan. Afgelopen zondag heb ik daarom een Aussie BBQ georganiseerd met de maten. De wijn vloeide rijkelijk, de Corona doppen vlogen me om de oren en de sausages en hamburgers werden met liefde door Sergio bereid. Bruno en Guilia(Brazile) kwamen met een knallende champagne fles binnen, wat goed was! De sfeer zat er lekker in, zo zou ik iedere zondagmiddag wel door willen brengen. Het was een heel andere verjaardag dan in Nederland, maar ik had deze absoluut niet willen missen!

Even terug in de tijd.
De absoluut spontaanste, impuls en yolo actie van de afgelopen decennia. Het wilde plan om een weekje met Joris d'n Tennisleraar te spenderen op Bali. Het plan was er, de uitvoering liet ook niet op zich wachten en met een paar muisklikken waren de tickets en hotels geboekt.
paar weken later, de dag van vertrek. Joris bij de incheck balie op schiphol. Zo bijdehand en funny als ie is nog even vragen of er geen upgrade naar business klas mogelijk was.. met als antwoord dat meneer helemaal niet naar Bali kon vandaag, omdat zijn paspoort niet langer dan 6 maanden geldig was. Toen brak natuurlijk de paniek uit en de hel los. Ik stond ondertussen op het punt om te gaan werken, kreeg ik een telefoontje, met de mededeling dat Bali dus niet doorging, wat te doen? Twee opties, alles cancelen of naar Hong Kong, de enige plek waar zijn paspoort wel geldig was. Uiteindelijk in alle stress alles omgeboekt en was de eindbestemming: Hong Kong.

Toen ik eenmaal aangekomen was in Hong Kong en ik Joris daar zag staan, slaakte ik wel even een zucht van verlichting. De week liep verder gelukkig zonder tegenslagen. Spreeuw Senior die al ontelbare keren in Hong Kong is geweest en deze stad als zijn linker broekzak kent, was onze personal Lonely Planet. Hij had dan ook een lijst tips doorgestuurd waar we de komende 10 dagen wel zoet mee waren. (o.a Ladies Market, The Peak, Lamma Island en Tshim Sha Tsui) Joris had nog wat contacten in Hong Kong, dus daar hebben we ook een avond mee gespendeerd, heerlijk sushi gegeten en nog een pilsje na afloop, was erg gezellig! Uiteraard hebben we de hele stad uitgepluisd en kunnen we wel stellen dat Hong Kong een waar shop-walhalla is. Op Lamma Island hebben we een hele mooie trail gelopen, waar je wel een beetje het Chinese binnenland gevoel kreeg. Hong Kong kent een adembenemende skyline, zeker op The Peak heb je een waanzinnig uitzicht. Het verbaasde ons dat in Hong Kong letterlijk iedereen in het bezit is van een Mercedes S-Klasse, Maserati, Ferrari of BMW, dan ga je je toch afvragen waar 'm dat nou in zit, we vroegen het de kenner.. antwoord: Maffia. We kregen als gouden tip om een drankje te nuttigen in De Felix bar op de 29e verdieping. Nou daar voelde we ons wel thuis. Ik heb daar heerlijk een Cosmopolitan weggetikt, met uitzicht op de Skyline by night. Wat wilt een mens nog meer?
Helaas kwam ook aan deze fijne en mooie week een eind, weer terug naar Australische bodem. Echter niet getreurd, want twee dagen Sunshine Coast stond al op het program.

Eenmaal terug in Brissy had ik een dag om te herstellen van de reis. want de volgende dag zou ik dan naar Sunshine Coast gaan, naar het plaatsje Noosa. Hier zou ik ook Steef meeten.
Onderweg kwam ik een Nederlands meisje tegen die naar hetzelfde Hostel moest, dus dat was wel handig.
Angekomen bij het hostel, was daar Steef, zoals afgesproken. Leuk om hem weer te zien, we moesten natuurlijk een hoop travel stories uitwisselen. Al snel voegde zich ook een Duitser bij ons groepske en gingen we Noosa verkennen.
De volgende dag kwam er een random dame het hostel binnen gelopen. Ze was ongeveer 50-60 jaar oud en had ongeveer de lengte van een Hobbit. Ze was opzoek naar drie Duitse jongens die ze wilde uitnodigen om bij haar te dineren. Ik vroeg haar of ze ook genoegen nam met twee Hollanders en een Duitser? Hiermee ging ze akkoord. Ze bood ons een lift naar Noosa National Park aan en zodoende vertrokken we in haar roze fiat 500 achtige koekblik in die richting.
Ze stelde voor dat we haar rond etenstijd zouden bellen, om de wilde avond plannen verder door te nemen. Zo gezegd, zo gedaan.. nadat we een super mooie trail hadden gelopen door het National Park zette we de avondplannen weer in werking. Met de taxi werden we opgehaald en gingen we uit eten in een Thais restaurant. Dit alles op haar rekening, ze stond erop! Daarna werden we bij haar thuis uitgenodigd, waar we ook haar man ontmoette.. de 24e jarige Indiër. Toen was het wat mij betreft tijd voor wijn. De vrouw had ongetwijfeld te diep in het glaasje gekeken en verliet ons al gauw om lekker haar roes uit te slapen. Wij bleven met de 24-jarige Indiër achter en besloten deze maffe avond maar met zijn allen af te sluiten in de kroeg.
De volgende ochtend was het Mega Hangover day.

Ik ben nu weer terug in Brissy, en blijf hier tot 22 december. We hebben een auto gehuurd en gaan een roadtrip doen van Brissy naar Sydney. ik heb ook een ticket naar New Zealand geboekt, dus dat staat ook vast.
Ik heb super veel zin om weg uit Brisbane te gaan en te beginnen aan het echte backpackers leven. Al zal ik m'n vrienden hier wel heel erg missen!

Blijf reageren :)
en tot de volgende!
x Iris



  • 03 December 2013 - 13:03

    Puckachu:

    Lieve Iris,

    Het doet me deugd weer wat van je te lezen! Wat een top story weer. Ik bedenk me net dat ik je nog een foto van dn Hagrid moet doorsturen, die ik al een jaar lang op mijn telefoon heb staan om je hiermee te verblijden op je verjaardag. Ik heb de Spreeuwenberg Prosecco party wel gemist dit jaar.. Mama Nicole zal daarintegen blij zijn met het schone sanitair. (ghihi)

    Nou bieris, knal nog eens wat foto's online en we skypen snel! x

  • 03 December 2013 - 17:59

    Jeanine En Niels:

    Lieve Iris, zeker een reactie vanuit het oh zo koude Nederland zodat je even beseft hoe goed je het hebt en hoe slecht wij het hebben :-). Zo te lezen heb je nog steeds the time of your life, Great!
    Super om je tijdens ons jaarlijks surprise avondje even te spreken, je hebt een gezellige avond gemist (het enige voordeel van deze koude dagen), maar volgend jaar doen we het weer over.
    Heel veel plezier nog en we kijken uit naar je uolgende avonturen!

    Xx ons

  • 04 December 2013 - 11:18

    Kloris:

    Irisje!!! Leuk geschreven, goede afspiegeling van een hele hele mooie week met elkaar in Hong Kong. Zal ik echt nooit vergeten. Serieus een van de meest dramatische en heerlijkste weken ooit die ik heb beleefd. Jij bent een topper en het gaat je goed de komende maanden.

    Als we de bergen rondom Hong Kong al mooi vonden, kun je nagaan wat Nieuw Zeeland dan gaat losmaken bij jou...das gewoon wauwiee.

  • 04 December 2013 - 12:32

    Tess:

    Jo spreeuw!

    Wat een prachtig verslag toch weer. Zat stiekem hardop te grinniken dus er hebben nog wat Nimmegenaren mitgelezen aangezien ze heel nieuwsgierig waren naar de geweldige lap tekst waar ik naar zat te turen.
    Je hebt in Hong Kong wel n bietje n verwend nest uitgehangen hurre! Maar af en toe moet dat gewoon onbeschaamd kunnen als je het mij vraagt. En wat een supermooi verhaal over die Hobbit! Haha raar mens dat ze random voor mensen wil koken hahah. Ik vind trouwens het huren van die auto echt een strak plan!
    En net als Puck: ik miste de proseccoparty ook, misschien maar gewoon dubbel doen een keertje?!:)

    Xx HOUDOE!

    Ps: gefeli met je overwinning bij Zwadderich!!

  • 04 December 2013 - 13:21

    Kees Spreeuwenberg:

    Lieve Iris,

    Steeds duidelijker wordt het resultaat van onze opvoeding: zelfstandigheid, onverwachte besluiten kunnen en durven nemen, schaamteloos feestvieren maar niet te beroerd om ervoor te werken, etc., etc.
    Ja, eigenlijk verdienen je moeder en ik wel een compliment. Ik moet wel bekennen, dat het verhaal van de random lady mij deed denken aan de film "Taken".
    Ik ben ook blij te constateren, dat Joris, na zijn Bali debacle spontaan de naam Kloris heeft overgenomen. Het blijkt dus, dat hij zich snel aanpast en dat is uiteraard een pluspunt.
    Ook is het goed te lezen, dat iedereen jouw proseco party mistte. Ons kwam dat wel goed uit, want van de besparing zijn we nu een week naar Istanbul gegaan.
    Als ik je foto's bekijk en ik zie mijn skyline, dan wordt ik weer helemaal week van binnen. Wat een super stad!!!
    Last, but not least, wanneer wordt die sportauto afgeleverd?
    Lieve Iris, je vader mist je, maar hij is blij dat je de tijd van je leven hebt.
    Nog 1,5 maand en wij zetten ook voet op Australische bodem. We kunnen niet wachten!
    Blijf schrijven en een dikke kus van je vader.

  • 06 December 2013 - 13:46

    Fleur :

    Lieve Iris

    Wat beleef je toch een geweldige dingen! Leuk om de foto's te zien en je verhalen te lezen...Ik ga zaterdag de kerstboom weer naar binnen slepen...trek jij dan nog maar eens lekker je bikini aan. Verder zijn we aan het aftellen naar de skivakantie! Daar gaan we je natuurlijk erg missen en 'le nid' zal behoorlijk wat omzet mislopen, maar het zij zo ;)
    Heeeeeel veel plezier nog en ik kijk uit naar je volgende blog :)

    Xx je zus

  • 08 December 2013 - 13:39

    Zjaspèrge:

    Hé toekomstig schoonzusje!

    Goeie actie dat Hong Kong verhaal, wel mooie gelegenheid inderdaad om de lonely planet spreeuwen-editie te gebruiken. Die heeft ons destijds ook erg geholpen om alle goede spots te vinden.
    Mocht je de komende tijd nog goede ideeën opdoen op één van de VIP parties of aussie BBQ's die je aandoet: we staan altijd open voor suggesties voor t feestje in mei!

    Feestze!

    Jasper

  • 13 December 2013 - 03:20

    Steve:

    Waar is de Pool in dit verhaal?

  • 20 December 2013 - 22:25

    Gina :

    Lieve Iris,
    Wat een leuke verhalen, en wat een spannende dingen maak je mee, geweldig!
    Jammer dat we elkaar afgelopen zondag gemist hebben op skype, maar er komt wel een volgende keer. Ben benieuwd hoe je de feestdagen gaat vinden in dat verre zonnige land.
    En ja hoor het is bijna zover, op naar deze te gekke stad (volgens mijn ouders) Sydney!!!!!
    Rij voorzichtig en heel veel plezier, groetjesszzzz en dikke kus, Gina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 27 Aug. 2013
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 7450

Voorgaande reizen:

06 September 2013 - 09 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: