Eerste week Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Iris Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu Eerste week Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Iris Spreeuwenberg - WaarBenJij.nu

Eerste week Brisbane

Blijf op de hoogte en volg Iris

13 September 2013 | Australië, Brisbane

Hallo Allen,

Na een waardig en emotioneel afscheid op Schiphol is het avontuur eindelijk begonnen.
De vlucht verliep goed en 24 uur later zet ik dan eindelijk de eerste stappen in het land van de Aboriginals. Vol zelfvertrouwen loop ik de aankomsthal van Brisbane Airport in, waar mijn chauf met prima welvaartsbuik al op me staat te wachten.

Eenmaal bij m'n appartement aangekomen maak ik kennis met m'n roomies, een Japanner en een Thai. In eerste instantie niet helemaal wat ik gehoopt had. Van de Japanner weet ik inmiddels nog steeds vrijwel niets. Hij sluit zichzelf op in zijn kamer en komt er alleen uit voor het hoog nodige. De Thai daarentegen is als een vader voor me. Hij maakt vanaf dag één iedere dag mijn lunch, steeds een ander typisch Thai gerecht. Vandaag kreeg ik ook een bedeltje, wat stond voor optimale bescherming. Dus pa, ik ben in goede handen, niets kan nog fout gaan nu. Morgen komen er twee nieuwe roomies.

De school bevalt me tot nu toe ook goed, heb een leuke klas met heel veel verschillende nationaliteiten o.a. Portugal, Colombia, Rusland, Italië, Japan, Zuid Korea en moreeeee. Brisbane is ook een heerlijke stad, alles op loopafstand en goed te overzien. Iedere avond is er ook een lazershow vanaf de skyline, erg vermakelijk uiteraard!
Ook mijn eerste Aussie BBQ kan ik afvinken, voornamelijk studenten nemen eten, bier een wijn mee en al het vlees wordt op een gezamenlijke BBQ geflikkerd. In feiten een grote chaos, maar een top sfeer en heel gezellig!

Op dit moment hebben de Thai people zich verzameld en zich als een zwerm naar ons appartement verplaatst, waar ze nu de boel aan het afbreken zijn.
Gelukkig heb ik bescherming op zak.

Tot de volgende!
x Iris

  • 13 September 2013 - 18:56

    Puckachu:

    Dearrrrr Iris,

    Ik reageer even op je reisverslag, omdat je daar om gevraagd had. En omdat ik het zelf uiteraard ook leuk vind om te doen. Klinkt super tof allemaal tot nu toe! Heb je al vele hoofden op hol laten slaan door je 'puppy ogen'? Nog geen regels in je appartement overtreden doordat je bijvoorbeeld vergeten was je schoenen uit te doen? Jedenfalls, keep up the writing en geniet ervan!

    Kus, je mattie

  • 13 September 2013 - 19:21

    Kees En Nicole Spreeuwenberg:

    Lieve Iris,

    Komt wel goed met jou. Had ook niet anders verwacht met zo'n familie globetrotters.
    Je weet hoe het werkt bij Japanners. Hij buigt, jij buigt en je zegt Aragatto... en dan maar hopen,
    dat er een reactie komt.
    Ontzettend fijn, dat er zoveel leuke studenten rondlopen en dat jullie er gezamenlijk op uittrekken. s'Morgens met een flinke kater de lessen volgen en de docent vergassen. Het is overigens wel de bedoeling, dat je iets opsteekt van die lessen, zodat je over een half jaar Engels kunt praten i.p.v. een certificaat cocktails mixen op zak te hebben, hoewel......
    Hou ons op de hoogte en geniet het daar Down Under.
    Dikke kus van je vader. xxx

  • 14 September 2013 - 06:55

    Pauline Kersjes:

    Klinkt als een goede start Iris!
    Heeeel veel plezier en geniet ervan!!

  • 14 September 2013 - 08:51

    Fleur:

    Schattie!!!!!

    Klinkt allemaal super tof. Jammer dat je geen foto's kunt uploaden...vraag het anders aan één van je klasgenoten ofzo. Ben namelijk wel heel benieuwd :) Ben je ook al op het strand geweest om de lokale surfdudes te keuren? Ik kijk uit naar je volgende blog. Hier regent het :(

    Xxx je zus

  • 18 September 2013 - 09:10

    Sebastiaan Corman:

    Hoi Iris,

    Leuk om te lezen na je zin hebt.
    Ben benieuwd na foto's. En op die school komt ook wel goed verschillende nationaliteiten.
    Voor je weet spreek je vloeiend Engels. Veel plezier met bbq's!! Veel plezier daar nog

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 27 Aug. 2013
Verslag gelezen: 500
Totaal aantal bezoekers 7453

Voorgaande reizen:

06 September 2013 - 09 Maart 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: